Tuesday, January 15, 2013

Sabah : The Tip of Borneo, Tanjung Simpang Mengayau, Kudat

Here we go peeps !!! 
Moshi-moshi ^_~

Hokeyyyy kami teruskan perjalanan ke Kudat. Dari Kota Kinabalu ke Kudat mengambil masa selama 3 jam. Aku drive guna keta sewa  Viva Elite Auto ! Nda ku berani drive guna manual. Leguh kaki nak pijak clash n tukar gear. Ha ha ha. Tapi aku pandai guna manual dan auto. Pro oke :P hahahahha tuh sebab masih guna "P" agagaggaggaga XD  

Oke trip ini memang agak mencabar skill pemanduan aku. Naseb baik aku pernah drive dari Lundu sampai ke Miri. Perhhhhhhh ! Okela kan. Kondisi jalan yang perhhhh sumpah aku nak guna Hilux kalau nak pegi sekali lagi. Kesian viva. huuhuhuhu ! Bumper rosak akibat jalan-jalan yang berlubang dan sangat daif. huhuhu. Actually masa tuh jalan tengah dalam pembinaan. Sepanjang perjalanan memang aku perlu fokus habis. Silap lagi mataiii mataiii aramattaiiii kata orang Sabah hahahhahaha hancusss keta sewa orang. heheh. 

Naseb baik kawan aku si Nisa tau jalan di Sabah even dia pun first time ke Kudat. Namun, tak sesat. Terima kasih Encik Papan Tanda. Anda memang sangat berguna bagi traveller seperti kami yang pertama kali ke Sabah. Thumbss up hahahha ^^, 


Tanjung Simpang Mengayau 3 words I can describe AWESOME, SUPERBBB, AMAZING ! Ibarat nak memikat hati wanita cantik mesti banyak halangan dan dugaan. Begitu juga bagi perjalanan kami ke sini. Berbaloi-baloi aku drive dari KK-Kudat. Belum cek in lagi kami, terus ambil kereta sewa dan melancong sampai ke Kudat. Perkara yang sangat best dan terindah. Dengan view yang cantik. Laut biru seperti berada di Istanbul. eh eh sebab terpengaruh dengan movie Istanbul Aku Datang. Nak juga aku menjerit eh eh eh Kudat Aku Datang !!!! ha ha ha. Nah aku sajikan view-view yang perhh superbbb. Rasa nak sujud syukur atas keindahan yang Maha Esa cipta. Watch out babe's auwwww :P 

Ala-ala Kudat Aku Datang !!!! *versi sabah* ekekeke :P

Serious aku terpegun dan ingin sujud syukur kepada Tuhan. Betapa indahnya pemandangan ini.  Kawan aku kata kalau
menjerit sampai ke Filipina. Sebab kat seberang sana dah filipina. hehehehe ^_^ Wah aku nak jumpa Jericho Rosales dan Dindong Dantes. LOL XD
oke next view :P 
It's me !! =) Nice view rite :P
Lautan biru ! Ini baru betul-betul blue :P 
Peace yo ! My friend Nisa ! Thanks Nisa you made my dream cames true ^_^ .  Looking for another  destination with you for the next time hahahahah !!!!


Okay, setakat ini saja. Tapi jangan lepaskan peluang ke sini. Ada tempat penginapan juga. Tapi kami just pergi day trip aje. Lain kali nak honeymoon kat sini. hahahaha ! Calon pon xde lagi. Urmmm ~ Forever alone :P 

Thanks for drop and reading peeps ! !

Best Warmest Regards, Love and Hugss*
-MaeRi-






No comments:

Post a Comment