Monday, January 14, 2013

Sabah : Rumah Terbalik, Tamparuli

Moshi-moshi ^_~ 

Wahai kawan-kawan sekalian, aku nak bercerita sedikit pasal percutian aku ke Sabah selama 3 hari 4 malam. Terlebih dahulu daku ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada kawan baik aku Nisa yang kawan aku merangkap co-pilot dan tourist guide semasa berada di  Sabah. Tanpa beliau mesti aku tak akan sampai. What a surprise right, a stranger can be the most important person in our life, rather than a person that's we use to know alsmost 3 years before become a stranger to us. Am i right? huhuhuhuu :( Based my own story peeps. So sad but true. 

Oke oke takmo takmo cerita sedih sedih. Kita lupakan episod duka lara. Meh aku nak ajak korang meninjau satu keunikan yang terdapat di Sabah iaitu Rumah Terbalik bertempat di Tamparuli. Mesti korang pun terkejut. Biso bonar ada rupa terbalik. Bah ko kasi terbalik sama ko punya otak hahhahha ! Maksudnya, orang yang cipta Rumah Terbalik ini memang superbbb creative and imiginasi sangat tinggi ^_^ Nah aku kasi satu gambar yg aku amek : 




Bagi aku yang pertama tama kali dengar juga excited kot, wah rumah terbalik. Jom Jom pegi pegi. Macam budak-budak kecik minta susu dan mainan lagaknya. :P Google internet lah kami dua si Nisa. Sebab rumah terbalik ini baru aje dibuka awal tahun 2012. Aisehhh tak sia-sia ke Sabah. 

Korang bolehlah google kat website dia nie untuk mengetahui lebih lanjut: 

Semua barang-barang dalam rumah memang terbalik. Kagum. Kata ownernya, memang disengajakan rumah terbalik ini dibina. Tiada mitos atau kepercayaan karut-marut :P Okehhhh boleh bah kalau kau ha ha ha ha ! Ayat femes di Sabah nie bah. Ko mesti tau. :P Jan marah ya orang Sabah. Sa suka pergi Sabah. Mau pigi lagi kalu ongkosnya lumayan. 

Aku pigi masa nie dekat-dekat nak Krismas. Tuhla sebab dorang dah hias bagai hehehe ^_^

Oke sesiapa nak melancong ke Sabah jangan lepaskan peluang ke sini. Hanya 5 buah rumah terbalik di dunia. Sabah kedua yang terdapat di Asia kalau nda silap sia la hahahhahahahaha !!! *lupa suda sa bah* baca baca sendirila:P hehehhehe. 

Thanks for drop and reading !! 

Best Warmest Regars, Love and Hugs*
-MaeRi- 

No comments:

Post a Comment