Thursday, January 17, 2013

Sabah: Mount Kinabalu Road To Kundasang

Moshi-moshi ^_^

Orite kali nie nak cerita pasal perjalanan kami ke Kundasang. Perjalanan kali ini mengambil masa 1jam 30 minit dari bandar Kota Kinabalu. Kami bergerak sekitar jam 6.30pg. Kawan aku Nisa kata kalau lambat pasti diselubungi kabus tebal. Wah makin bertambah excited aku nak ke sana. Tambah kawan aku, sepanjang perjalanan nanti kami akan dapat melihat pemandangan gunung Kinabalu. Wah makin bertambah bertambah excited.



Wah aku bersyukur jalan tidak berlubang dan bertampal macam ke Kudat. Cuma agak extreme. Tak penah aku drive sebegitu. Jalan boleh aku katakan seperti pergi ke Genting Higlands or Cameron Highlands. Aku penah ke Genting tapi Cameron tak penah hahaha. Tapi akan pergi ^_^. Kali ini aku perlu fokus betul-betul. Jalan ya superb extreme. Mak aieee, tawakal ajelah. Naik gunung guna Viva Auto memang sakit jugala. Menyesal tak pilih manual. Next time nak guna Hilux juga. adoyaiii !!! Syukur aku berjaya juga sampai ke tempat yang kami hendak pergi. Kira2 7.30 lebih kot kami sampai. Wahhhhh teruja nampak Gunung Kinabalu..

Naseb baek sempat melihat aje. Tp tersemat d dada akan menawanmu  very soon ^_^

Aku curios gak bagaimana Gunung Kinabalu dapat nama. Kata Nisa yang memang dah 4 tahun belajar di Sabah dia pernah bertanyakn kpd orang situ. Ada 2 mitos. Yang pertama gunung kinabalu dapat nama sempena ada seorang perempuan balu yang berketurunan Cina. Setia menunggu sang suami. So dapatla nama Cinabalu sebenarnya. tapi lama kelaman ditukar Kinabalu sebab biasalah sebutan yang berbeza lalulah jadi Kinabalu. Mitos kedua ?? urmmm tak ingat hahahahahha ! Nanti aku tanya Nisa balik. heheehe :P 


Mencari Sang Arjuna Cinta ! Forever Alone !!

Nisa welcome the Mount Kinabalu ^_^ Thanks to her. Because of u i can  left  my footprint here hahhahahaha. 

Harapan aku akan menawan Gunung Kinabalu tak lama lagi. Serius aku memang jenis yang adventure dan travel. Sapa nak join sila tinggalkan komen haahahhhahahha !!! Jom jom aku nak jumpa Ammar ! Ingatan drama slot akasia tv3 Dejavu di Kinabalu. Serius aku nak daki bersama insan yang aku cinta. Kata mereka, jika kita bersama pasangan mendaki gunung Kinabalu bersama-sama nescaya hubungan akan berkekalan sampai bila-bila. hehehe. Mitos aje oke !!! Well dah sampai kaki gunung kinabalu pun ada bersyukur. Sebab aku drive ke situ memang satu kepuasan melencong ke Sabah. I Love Sabah. Sa mo cari lelaki Sabah la hahahhahahahaa. 

So, jangan lupa singgah kat sini erk. Lupa plak dah nama tempat singgah nie. Nama susah nak ingat. Sebab jalan-jalan dan nama tempat di Sabah sangat unik dan weird opsss ! Jan marah ya org Sabah. 

Thanks for drop and reading peeps !! 

Best warmest regards, love and hugss*
-MaeRi- 






No comments:

Post a Comment